سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمپین بهروز شیخ رودی

وبلاگ رسانه ای برای هزاره سوم...

وبلاگ و پیدایش آن جهان وب را به جهانی تعاملی و برخوردار از کنش های چند گانه نموده است ،آغاز وبلاگ نویسی فارسی زبانان نیز تحول شگرف وب فارسی به وجود آورد.
وبلاگ پژوه ، تلاشی است دانش محور ، مردم نهاد و غیر سیاسی برای ایجاد نگاهی علمی و پژوهشی در سطح وبلاگ نویسان نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی که از سال 1386 شروع به فعالیت نموده است .

وبلاگ در خدمت وزارت جنگ آمریکا

نوشته : بهروز شیخ رودی | در : چهارشنبه 90/2/28 | نظر

نقش جدید وبلاگ نویس ها در خدمت وزارت جنگ آمریکا

به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، عملیات جاسوسی نظامی جدید ایالات متحده برای مقابله با دنیای آنلاین با استفاده از رسانه های اجتماعی نیازمند تغییر می باشد. نرم افزار جدید آمریکایی "ساک پاپت" به نظامیان این امکان را می دهد تا به طور همزمان با ایجاد چندین هویت جعلی (آنلاین) به گسترش پیام های طرفدار آمریکا بپردازند.

دیگر امکان ارسال پیام شما مسدود نمی شود بلکه بر روی شما هدف گذاری می شود. شما در توییتر، فیس بوک و یا هر جای دیگری که وقت خود را بصورت آنلاین صرف می کنید تا زمانی که دولت می خواهد از طریق وبلاگ شما نظرات خود را ابراز کند محبوبیت خود را حفظ خواهید کرد، آنها بارها و بارها نظرات خود را بیان خواهند کرد تا بدانند که صدای آنها به گوش مخاطبان خواهد رسید.

شما می توانید امکان دریافت پیام از آنها را مسدود کرده و یا به عنوان هرزنامه آنها را محدود کنید، اما فایده ای ندارد. این پیام ها باز هم خواهند آمد. ارتش با یک شرکت در کالیفرنیا قرارداد بسته تا از این کار مطمئن باشد.

نرم افزار جدید ایجاد شخصیت های آنلاین با قابلیت امکان مدیریت، اجازه کنترل همزمان هویت های چندگانه آنلاین را به نیروهای نظامی آمریکا می دهد. شخصیت های ایجاد شده دارای سابقه، تاریخچه و اطلاعات مورد نیاز می باشند. علاوه بر این، حداقل 50 نفر قادرند "بدون ترس از اینکه هویتشان توسط دشمنان کشف شود،" هویت های کاذب خود را از رایانه های دولتی خود به صورت همزمان کنترل کنند.

برای اطمینان از تنوع شخصیت ها این سیستم از یک سرور در آمریکا و هشت سرور در خارج از کشور استفاده می کند، تا مخاطبین فکر کنند که این دیدگاه ها از اقصی نقاط جهان ابراز می شوند.

یک سیستم قوی در محل کار کاربران در آمریکا برای فریب کامپیوترهای مخاطبین بصورت تمام وقت با دادن پاسخ به پیام های اجتماعی از طریق وب سایت های مختلف از سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. یک فرد می تواند تحت یک هویت جعلی آمریکایی، فرانسوی و یا حتی افغانی، بمب گذاری در افغانستان را رد کرده و همزمان به ترویج کمک های بشردوستانه ایالات متحده در ژاپن با یک نام ژاپنی و ترویج انقلاب در آمریکای لاتین یا هر جای دیگر بپردازد آنها نیز برای خود حق انتخاب دارند.

طبق اظهارات سخنگوی فرماندهی مرکزی، فرمانده "بیل اسپیکس" علیرغم ادعای نظامیان در مورد امکان انجام تمام این کارها، آنها قصد دارند تنها بر روی "فعالیت های وبلاگ نویسی در وب سایت های خارجی زبان متمرکز شوند تا از این طریق فرماندهی مرکزی قادر به مقابله با افراطی های خشونت طلب و تبلیغات دشمن در خارج از ایالات متحده باشد."

او توضیح داد که این اقدام در مورد "مخاطبان آمریکایی" و فریب آنها با فن آوری غیرقانونی بوده و لذا مشخصات افراد آنلاین به زبان های غیر انگلیسی می باشد. با این حال، قوانین نظامیان را جاسوسی و نفوذ اطلاعاتی غیر آنلاین منع نکرده است، از جمله اقدامات ارتش ایالات متحده در پیگیری اقدامات روانی علیه سناتورهای ایالات متحده برای جلب کمک های مالی افزایش جنگ در افغانستان.

جالب توجه است که جعل هویت در ایالات متحده یک جرم جنایی است. در صورت اثبات جرم چه به صورت آنلاین و چه غیر آنلاین حکم آن محکومیت زندان می باشد. البته ارتش آمریکا به نظر می رسد چندان نگران آن نمی باشد.

 



برچسب‌ها: آمریکا -وبلاگ -استفاده از وبلاگ
<      1   2   3   4   5   >>   >

مطالب قبلی